נשמאמי -להצליח בעבודה .חוזה כרמלוס
רוחות חזקות נושבות בצמרת והמקום צפוף...
בדרך לפסגת ההר, הטיפוס מאתגר ומורכב ויש להמשיך ולהשקיע מאמץ.
אחד עשר כללי נשמאמי להצלחה בעבודה.
1.הבסיס – תיכנון, סדר וארגון
תיכנון מסלול הההצלחה לשנים הבאות , אין להסתפק בתכנון לשנה.
יש לתכנן בפרטי פרטים את המשרה במשך חמש השנים.
העיסוק היום יומי המרכזי, ניהול האנשים ,תחומי הפעילות של החברה ,מחזור המכירות , וכמובן תכנן את הצלחות השיא שלך.
תכננו סדרו וארגנו הכל גם את שולחן העבודה .
2.אימוץ דמות חיקוי עשה לך רב מצא לך גורו
זהה בסביבת העבודה דמות חיקוי מבין העובדים הותיקים ואו הבכירים , התקרב אליו וראה בו מדריך רוחני וגם מעשי.
מנהלים צעירים מצליחים להיות מנהלים ותיקים ועוצמתים הם אלה שמצאו מנטור, שתמך , יעץ וכיוון ונתן להם את חסותו.
3.יוזמה
חשוב בגדול והגדר בצורה רחבה את התפקיד שלך,
ספח לעצמך תחומי אחריות נוספים.
העז והצע לממונים להיות אחראי על תחום נוסף לתקופת נסיון. מהלך זה חושף אותך לתחומי עשייה אחרים וחדשים, ולהכרות עם אנשים נוספים בארגון.
גילוי יוזמה מרחיב את סמכויותיך לתחומים נוספים וחדשים.
4.הייה נוכח הייה מיוחד וגם יחודי ... וגם תתבלט
בישיבות צוות הבע את דעתך באופן בהיר וברור. רק מי שמרעיש קולו נשמע וקשה להתעלם ממנו בארגון.
השתדל שהבעת הדעה תסכים ( אפילו עם חלק קטן ) מדברי המנהל הגדול . ודרך אגב להביע דעה אחרת שונה,... לרוב מנהלים שגם אם טובת הארגון מול עיניהם אינם מעדיפים אנשים ביקורתיים. לכן חשוב לחשוב מתוך המערכת ...
5. הייה נאמן
הנאמנות היא היכולת להיות לואלי ולשמור על האינטרסים של הארגון.
הייה נאמן והמנהל הגדול יסמוך עליך , ובוודאי שירצה לקדם את נאמנו .
6.תתלבש להצלחה
סגל לעצמך כבר מהתחלה גינונים קטנים של מנהל בכיר.
תתלבש כמו מנהל בכיר . ג'ינס וחולצת טריקו לא מומלצים
מנהלים זוטרים המאמצים קוד לבוש של מנהלים בכירים מצליחים יותר להגיע לפסגה .
7. חשוב חיובי ודבר בשפת נשמאמי
סגל לעצמך חשיבה חיובית , מצב רוח חיובי ולמד לדבר נשמאמית, זה משפיע לטובה על עמיתיך לעבודה ומוביל להצלחה .
הייה הבחור שמקרין חיוביות, הבחור האופטימי ,המעודד התומך והכייפי.
טיפוסים שמתלוננים וביקורתיים יוצרים תחושה של אנשים מפסידים ומסכנים המהווים נטל על כולם ומן הסתם ידחקו לשולי הארגון . עובדים שאינם מתקדים מאופיינים על-ידי חשיבה קורבנית.. הדרך להגיע להצלחה היא לוותר על הדרך הקורבנית ולהמנע מלהשתמש במילים ואו בהתנהגות של "קשה לי", "אני מסכן" ולהתלונן .... תמיד לומר אני בסדר וטוב לי וכמובן גם להרגיש כך .
8.תן חיזוקים למנהל
התחנפות קלה עוזרת , תן חיזוקים ומילה טובה , תן לו תחושה שהוא נשמאמי ( נחוץ , שייך,מסוגל , מוערך ןיעיל ) . . . גם למנהל הבכיר מגיע.
שקף לו את עבדתו הקשה, תמוך בו כשהוא סופג ריקושטים,אמור לו מילה טובה. פרגן לו בצורה כנה ובנימה עניינית ומכובדת. החמא לו על הישגים, על מנהיגות והובלה, על האסטרטגיה.ופעם בחודש על לבוש וצורה חיצונית ( חיזור קליל ) .
9.הייה ערני ולרוב במרכז העניינים
דע על המתרחש בארגון : שינויים בחברה, היראכיה, חברויות , והייה החבר הכי טוב של המנקה מגישת התה .
10. למד תמיד
בדוק מהם דרישות והגדרת התפקיד שלך . כישורים והמיומנויות הנדרשים . ורכוש אותם
11. אמן בהצלחתך ואל תחשוש ...
אתה נשמאמי , אתה נחוץ לחברה , שייך לארגון , מסוגל לעשות את תפקידך בצורה הטובה ביותר ,אתה אהוב על עמיתך חעבודה , אתה מוערך ואתה יעיל מאוד לחברה .
חוזה כרמלוס ,B.E.D בחינוך מיוחד -תראפיה באומנות תנועה ומוסיקה . גנן ,מחנך ומורה עם ותק של 20 שנה , מחבר ספרי ילדים מאמן משפחתי זוגי ואישי,מגשר , מנחה הורים נוער וילדים מנהל בלוג בנושא חינוך ומשפחה ,מרצה ומנחה סדנאות בנושאי משפחה הורות זוגיות ושינויים בחיים.כותב ומפיץ את "נביא ממתקים " עלון אינטרנטי להורים בנושאי יחסים ותקשורת במשפחה, המופץ ללא תשלום באמצעות המייל. לקבלת העלון נא לפנות לדוא"ל josecaramelos@gmail.com